Integritetspolicy

Integritet på Musti Group Nordic

Det är viktigt för oss att värna om den personliga integriteten. I detta integritetsmeddelande förklaras hur Musti Group Nordic och dess dotterbolag (”vi”) samlar in dina personuppgifter, hur de behandlas och i vilka syften de används. Musti Group Nordic är en del av SONAE SGPS. Vi tillhandahåller ett brett utbud av tjänster för husdjur i Norden, både i butik och online, samt genom lojalitetsprogram, webbplatser och mobilapplikationer (”produkter” eller ”tjänster”). Detta integritetsmeddelande gäller för behandling av personuppgifter för kunder, affärspartner, medlemmar i lojalitetsprogram och personer som besöker våra webbplatser. Om du har frågor om våra integritetsrutiner eller vill utöva dina rättigheter som registrerad person är du välkommen att kontakta oss på privacy@mustigroup.com.

Innehåll


  1. När samlar vi in dina personuppgifter?

Vi erbjuder ett brett utbud av produkter och tjänster till våra kunder i Norden, och vi samlar in personuppgifter när du använder våra produkter eller tjänster. I vissa situationer kan vi också få tillgång till personuppgifter från tredje part. Nedan har vi listat olika situationer då vi samlar in dina personuppgifter.

  • När du besöker vår webbplats. När du besöker våra webbplatser samlar vi automatiskt in viss information som till exempel din IP-adress och tidsstämplar förknippade med ditt besök. Dessutom använder vi cookies och liknande teknik för att samla in information om hur du använder våra webbplatser. Mer information om våra cookierutiner finns via vår

    link

    .

  • När du skapar ett konto online samlar vi in information om dig som din e-postadress, ditt telefonnummer och lösenordet du skapar. Du kan också spara din leveransadress om du vill, vilket gör framtida köp smidigare. Du kan också logga in med dina Facebook- eller Google-inloggningsuppgifter. När du använder Facebook- eller Google-inloggning kommer webbläsaren att skicka din information till Meta eller Google under inloggningsprocessen. Under inloggningen kan du samtycka till de informationstyper som du delar med oss när du använder applikationer från dessa tjänsteleverantörer.

  • När du går med i vår lojalitetsklubb samlar vi in personuppgifter, inklusive ditt användarnamn, dina kontaktuppgifter och all information du lämnar om dina husdjur. Medlemskapet i vårt lojalitetsprogram kan vara individuellt eller delas mellan familjemedlemmar. Beroende på vilket lojalitetsprogram det gäller erbjuder vi olika förmåner, till exempel klippkort, bonusar vid köp, medlemsrabatter och specialerbjudanden på våra produkter och tjänster. Förmånerna gäller både för köp online och i butik. Dessutom anordnar vi evenemang och erbjuder förmåner från våra partner exklusivt till våra medlemskunder.

  • När du gör inköp. När du handlar i vår butik utan ett lojalitetsmedlemskap samlar vi endast in uppgifter om transaktionen i samband med ditt köp. När du handlar i vår webbutik behandlar vi inköpsinformation, e-postadress och kontaktuppgifter så att vi kan leverera dina produkter. Från registrerade kunder samlar vi in inköpshistorik för att informera dig om potentiellt intressanta framtida rabatter och erbjudanden.

  • Vi samlar in dina uppgifter till exempel när du kontaktar oss via telefon, e-post eller med hjälp av en chattwidget på vår webbplats. Vi har ett kontaktcenter som hanterar inkommande samtal, e-post och förfrågningar åt oss. Dessutom använder vi olika medieplattformar som du kan använda för att komma i kontakt med oss.

  • Vi tillhandahåller olika wellnesstjänster för husdjur, och i samband med dessa behöver vi också behandla djurägarens information. Vi behandlar dina kontaktuppgifter och lagrar din köphistorik när du bokar en tid eller genomför ett inköp.

  • När du använder eller bokar tid för våra veterinärtjänster får vi information om din tid och dina kontaktuppgifter.

  • Vi arrangerar ibland evenemang och tävlingar som du kan delta i. Om du vill delta kommer vi att behandla dina kontaktuppgifter och eventuella produktrecensioner.

  • Om du prenumererar på nyhetsbrevet registrerar vi din e-postadress och håller dig uppdaterad om evenemang, nya produkter och erbjudanden.

  • Chattfunktionen på vår webbplats är utformad så att du ska få svar på dina frågor när du besöker vår webbplats. Chattfunktionen använder cookies och liknande teknik för att identifiera huruvida du har använt samma funktion tidigare.

  • Om du ser våra annonser på vår partners webbplats och klickar på en annons förser vår partner oss med viss information genom partnerskapsmarknadsföring.

  • Vi kommunicerar huvudsakligen med våra leverantörer via telefon och e-post. Om du tillhör vårt leverantörsnätverk lagrar vi dina representanters kontaktuppgifter för att kunna hålla dem uppdaterade.

2. Vilka personuppgifter behandlar vi?

För att kunna tillhandahålla våra tjänster och sälja produkter online behöver vi behandla personuppgifter. Vi behandlar till exempel dina grundläggande kontaktuppgifter och ditt namn för att kunna leverera dina beställningar, samt information om ditt husdjur, för att kunna ge dig bästa möjliga service. Vi vill att du ska vara medveten om de olika typer och kategorier av personuppgifter som vi samlar in under våra affärsmässiga kontakter med dig. Information du själv lämnar: Vi får de flesta personuppgifter direkt från dig när du till exempel börjar prenumerera på vårt nyhetsbrev, skapar ett konto eller går med i vårt lojalitetsprogram.

3. Syften och rättslig grund för behandling av personuppgifter

Vi använder personuppgifter i olika syften när vi tillhandahåller tjänster till våra kunder och säljer produkter online. Vi använder dem till exempel för att skicka köpta varor till rätt adress och för mer specifika åtgärder som att analysera din inköpshistorik för att ge dig de mest relevanta erbjudandena. Vi vill att du ska känna till de olika syften i vilka vi använder dina personuppgifter.

Behandlingens syften

Rättslig grund för behandlingen

Hantering av samtycke till cookies

Genom verktyget för hantering av samtycke till cookies säkerställer vi att information relaterad till cookies tillhandahålls på lämpligt sätt och i rätt tid när användaren öppnar tjänsten eller går in på webbplatsen.

Berättigat intresse

Relaterat till att visa efterlevnad av rättsliga skyldigheter och säkerställa rättsligt skydd.

Tillhandahålla webbplatser och onlinetjänster, säkerställa informationssäkerhet

För att kunna visa webbplatsen på rätt sätt och för att kunna komma ihåg dina preferenser.

Samtycke

Vi ber om ditt samtycke för att skapa cookies, såvida inte cookies är nödvändiga för den tjänst du har efterfrågat.

Berättigat intresse

Vi har ett berättigat intresse som är kopplat till vår rätt att bedriva affärsverksamhet och säkerställa en effektiv drift, särskilt när det gäller att skapa nödvändiga cookies som krävs för att vår webbplats ska fungera säkert och på rätt sätt.

Webbplatsanalys

De uppgifter vi sparar i analyssyfte behandlas för att förstå webbplatstrafik, analysera aggregerade användarinteraktioner, trender och mönster, vilket gör det möjligt för oss att fatta välgrundade beslut för att optimera och hantera annonser.

Vi använder till exempel spårningskommandon för att visualisera hur våra kunder interagerar med olika delar av innehållet på vår webbplats. Kommandona visualiserar användarnas musrörelser och sidnavigering på vår webbplats. Vi använder visualiseringen för att förbättra användarupplevelsen, till exempel för att förbättra placeringen av knappar, text och rubriker.

Samtycke

Vi ber om ditt samtycke till användningen av cookies, om inte aktuella cookies är strikt nödvändiga för den tjänst du har begärt.

Tredjepartsapplikationer på våra webbplatser

Vi använder olika widgetapplikationer på vår webbplats. Widgets är små kodstycken som hjälper användare att interagera med vår webbplats. Ett välkänt exempel är gillaknappen på Facebook som gör det möjligt för dig att gilla och dela vårt webbplatsinnehåll på din Facebook-profil, och chattfunktionen som du kan använda för att kontakta vår kundtjänst.

Samtycke

Applikationer eller widgets kräver ditt samtycke för att fungera.

Marknadsföringssyften

Vi skickar marknadsföringsmeddelanden via e-post och SMS för att informera våra kunder om till exempel rabatter, specialerbjudanden och nya produkter och tjänster.

Vi använder olika annonsverktyg på vår webbplats för att rikta annonser och skapa reklamkampanjer baserat på ditt beteende på vår webbplats.

Om du till exempel besöker vår webbplats och tittar på en specifik produkt kan vi använda denna information för att rikta annonsering och visa dig annonser för samma produkt eller liknande produkter på andra webbplatser du besöker i framtiden. För att göra detta samlar vi in information om de produkter du har tittat på och de sidor du har besökt på vår webbplats. Vi använder denna information för att rikta annonser till dig på andra webbplatser.

Insamling av uppgifter för att kunna rikta annonser och reklamkampanjer hjälper oss att rikta vår reklam bättre och förbättra effektiviteten i vårt marknadsföringsarbete.

Vi använder också marknadsgrupper för att identifiera personer med liknande intressen och preferenser som våra befintliga kunder. Genom att analysera datamönster från vår kundbas kan vi skapa riktade marknadsföringskampanjer som har större sannolikhet att vara relevanta och intressanta för dig.

Vi använder också personuppgifter i marknadsundersökningar. Dessa projekt genomförs självständigt eller i samarbete med tredjepartsleverantörer av tjänster.

Vi kan anordna tävlingar och utlottningar, och i dessa fall kontaktar vi vinnarna i våra tävlingar och utlottningar via e-post och begär vinnarnas kontaktuppgifter för att kunna leverera priser.

Samtycke

Vi ber om ditt samtycke för marknadsföring som skickas via e-post eller SMS. Dessutom ber vi alltid om ditt samtycke om du deltar i marknadsundersökningar, evenemang, utlottningar eller tävlingar. Cookies och liknande teknik som används för digital marknadsföring används med ditt samtycke.

Berättigat intresse

De uppgifter som vi samlar in i analys- och marknadsföringssyfte i enlighet med berättigade intressen relaterade till kunden eller en annan liknande relation, och vår rätt att bedriva verksamhet och hantera verksamheten effektivt.

Upprätthålla medlemskap och lojalitetsprogram

Uppgifterna om registrerade lojalitetsmedlemmar lagras i vår kunddatabas. Vi samlar in kontaktuppgifter från registrerade användare och länkar kundinformation till information om husdjur för att kunna tillhandahålla skräddarsytt innehåll till varje enskild medlem i lojalitetsprogrammet. Husdjursinformation kan inkludera husdjurets art, födelsedatum och ras. På så vis kan vi skicka födelsedagsöverraskningar, rasspecifika erbjudanden och annat intressant innehåll. Vissa av våra program, till exempel Breeder Club, kräver en ansökan för medlemskap.

Beroende på lojalitetsprogram erbjuder vi olika förmåner, till exempel klippkort eller inköpsbonusar. Vi behandlar inköpsinformation från både vår onlinebutik och våra fysiska butiker för att beräkna rätt bonusnivåer och tillgängliga bonusar samt för att hantera annonser.

Avtal

Om du har registrerat dig som medlem hos oss förlitar vi oss på ett avtalsförhållande som rättslig grund för att hantera kundrelationen, beräkna bonuspoäng, rikta olika förmåner till rätt person samt skicka kundkommunikation, bonusuppdateringar och exklusiva erbjudanden.

Inköp och leverans av produkter och tjänster

När produkter och tjänster köps behandlar vi information om till exempel det bokade evenemanget och tjänsten samt betalningsmetoder och leveransuppgifter.

Vi erbjuder ett brett utbud av välbefinnandetjänster för husdjur som tillhandahålls av olika underleverantörer. För att hantera alla bokningar använder vi ett bokningssystem som hjälper våra medarbetare och underleverantörer hantera sitt arbete och på lämpligt sätt förbereda sig för varje planerat möte.

Avtal

Vi förlitar oss på ett avtalsförhållande som rättslig grund för att leverera tjänster och produkter till dig.

Evenemang

Vi kan komma att be om information om specialkost eller allergier så att vi kan förse dig med lämpliga produkter när du deltar i vårt evenemang.

Samtycke

Deltagande i evenemang är frivilligt och personuppgifter behandlas med ditt samtycke.

Kundtjänst

Du kan nå vår kundtjänst via olika kanaler som till exempel e-post, chatt, telefon eller ett kontaktformulär.

Vi har ett kontaktcenter som hanterar alla kundkontakter och strävar att efter bästa förmåga lösa eventuella problem. Vår kundtjänst samlar också in feedback om våra tjänster och produkter.

Samtalen spelas in för att förhindra missförstånd och används vid utbildning av nya medarbetare. Vi samlar också in analysdata om varför kunder kontaktar vår kundtjänst och analyserar denna information för att förbättra våra tjänsters funktionalitet och kvalitet.

Vårt sociala medier-team övervakar aktiviteter och interaktioner på sociala medieplattformar. Vi följer emellertid en strikt regel om att aldrig hantera kundinformation på sociala medier. Vi uppmuntrar dig alltid att kontakta vår kundtjänst via telefon eller e-post, och vi svarar endast på dina frågor på sociala medier och i chatten genom att ge allmän information om våra produkter och tjänster.

Berättigat intresse

De uppgifter vi samlar in från förfrågningar och vid olika kundtjänstkontakter används i enlighet med berättigade intressen som är knutna till kunden eller en liknande relation, och vår rätt att bedriva affärer och hantera verksamheten på ett effektivt sätt.

Återbetalningar och reklamationer

Här ingår att bedöma och validera återbetalningskrav, snabbt lösa problem och säkerställa rättvis ersättning. Data som samlas in under denna process används vid intern analys för att identifiera förbättringsområden inom produktkvalitet, serviceleverans och övergripande kundnöjdhet.

Berättigat intresse

De uppgifter vi samlar in vid återbetalningskrav och reklamationer används i enlighet med berättigade intressen som är knutna till kunden eller ett liknande förhållande samt vår rätt att bedriva verksamhet och hantera verksamheten effektivt.

Skatt och redovisning

Här ingår insamling, analys och underhåll av finansiella data.

Lagstadgad skyldighet

Uppgifterna behandlas för att uppfylla våra rättsliga skyldigheter avseende skatt och redovisning, säkerställa korrekt finansiell rapportering, efterlevnad av lagstadgade krav och underlätta transparent kommunikation med relevanta myndigheter.

Fakturering

Vi behandlar vissa personuppgifter när vi skickar fakturor till våra kunder och tar emot fakturor från våra leverantörer. Informationen är främst kopplad till din arbetsgivare men kan även innehålla ditt namn och dina kontaktuppgifter.

Avtal

Den rättsliga grunden för behandlingen är ett avtalsförhållande för tjänste- och produktleverans samt när vi själva köper dem.

Inspelningar från övervakningskameror

Syftet med att behandla övervakningskamerainspelningar är att förbättra och upprätthålla säkerheten för individer, anläggningar och egendom. Här ingår övervakning och registrering av aktiviteter inom angivna områden för att upptäcka potentiella säkerhetshot, förhindra obehörigt tillträde och underlätta incidentutredningar.

Berättigat intresse

De uppgifter som vi samlar in från övervakningskameror används i enlighet med berättigade intressen relaterade till att skydda egendom och säkerställa en trygg arbetsmiljö.

Förebyggande och utredning av oegentligheter, samt för att visa att vi uppfyller rättsliga skyldigheter, som till exempel konsument- och dataskyddsbestämmelser, och för att försvara våra rättigheter

Här ingår skydd mot eventuella beteenden som kan strida mot fastställda policyer. Dessutom sker behandlingen i syfte att visa att rättsliga skyldigheter uppfylls, inklusive konsument- och dataskyddsbestämmelser. Den används också för att försvara våra rättigheter i fall där rättsliga åtgärder kan krävas.

Berättigat intresse

Berättigade intressen kopplade till att påvisa efterlevnad av lagstadgade skyldigheter, upprätthålla datasäkerheten, undersöka överträdelser samt övervaka och försvara rättigheter.

Observera att du kan ha rätt att invända mot vår behandling av dina uppgifter baserat på ett berättigat intresse (se mer i avsnitt 5).

4. Överför vi personuppgifter utanför EU/EES?

Eftersom vi inte kan hantera allt själva förlitar vi oss på flera tredjepartsaktörer som hjälper oss i vår verksamhet. Det finns därför situationer där dina personuppgifter förs över till ett land utanför Europeiska unionen eller Europeiska ekonomiska samarbetsområdet (”tredje länder”). Till exempel finns vissa av de datasystem som vi använder för att lagra personuppgifter i tredje land. Dessutom kan vissa av underleverantörerna till våra affärspartner ha begränsad tillgång till personuppgifter. När dina personuppgifter överförs till ett tredje land kan skyddsnivån minska från den nivå som garanteras av EU:s allmänna dataskyddsförordning. Inför varje överföring strävar vi därför efter att vidta nödvändiga åtgärder för att säkerställa ett högklassigt skydd av dina personuppgifter i enlighet med kraven i EU:s allmänna dataskyddsförordning. Några av de åtgärder vi vidtar är att se till att mottagaren av personuppgifter är certifierad i enlighet med Data Privacy Framework mellan EU och USA och att använda de standardavtalsklausuler som godkänts och publicerats av Europeiska kommissionen i de avtal som vi ingår med enheterna till vilka vi överför personuppgifter till tredje land. Mer information om Data Privacy Framework mellan EU och USA finns här: https://www.dataprivacyframework.gov/s/ och om standardavtalsklausuler här: https://commission.europa.eu/publications/standard-contractual-clauses-international-transfers_fi

Exempel på situationer där dina personuppgifter överförs till tredje land

Land

Överföring

Åtgärder vi vidtar för att säkerställa ett tillräckligt skydd av personuppgifter

USA

När vi använder en molntjänst som finns i USA

Data Privacy Framework

Indien

När vår IT-systemleverantör anlitar en underleverantör som har tillgång till personuppgifter

Den europeiska kommissionens standardavtalsklausuler

Israel

När vi använder en molntjänst baserad i Israel

Europeiska kommissionen har bedömt att Israels nivå för skydd av personuppgifter är tillräckligt. Se kommissionens beslut:

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/FI/TXT/?

5. Dina rättigheter som registrerad

Dataskyddslagstiftningen, i synnerhet EU:s allmänna dataskyddsförordning (”GDPR”), ger dig viss rätt att styra hur dina personuppgifter samlas in, hanteras och används. Dessa rättigheter är emellertid inte absoluta och är föremål för vissa begränsningar. Vi kan till exempel inte radera dina personuppgifter om vi har en lagstadgad skyldighet att lagra dem. Observera att vi är skyldiga att hålla dina personuppgifter konfidentiella, så var beredd på att verifiera din identitet när du utövar dina rättigheter. Om du vill utöva de rättigheter som beskrivs nedan kan du kontakta oss genom att skicka ett e-postmeddelande till privacy(at)mustigroup.com.

Rätt till klar och tydlig information: Du äger rätt till klar och tydlig information om behandlingen av dina personuppgifter. Vi har gjort allt vi kan för att göra detta integritetsmeddelande så transparent som möjligt, men du kan alltid begära ytterligare information om behandlingen genom att kontakta oss via ovanstående e-postadress.

Rätt att få tillgång till dina personuppgifter: Du har rätt att få veta om vi behandlar personuppgifter om dig. Du har också rätt att få veta vilka personuppgifter om dig som vi förfogar över, syftet med behandlingen, de mottagare som personuppgifterna har lämnats ut eller kommer att lämnas ut till, retentionsperioder, information om källorna till personuppgifterna samt information om överföringar av personuppgifter till tredje land. Om du så önskar kommer vi också att förse dig med en kopia av alla dina personuppgifter som behandlats.

Rätt till korrigering av uppgifter: Om du upptäcker att dina personuppgifter är felaktiga, ofullständiga eller föråldrade har du rätt att begära korrigering eller komplettering av informationen.

Rätt till radering av data: I vissa situationer har du rätt att begära att dina personuppgifter raderas. Denna rätt är emellertid begränsad till när du exempelvis återkallar ditt samtycke och det inte finns någon annan rättslig grund för lagring av uppgifter. Vi kan inte radera personuppgifter som måste sparas under rättsliga skyldigheter, till exempel bokföringslagar.

Rätt till begränsning av behandlingen: I vissa situationer har du rätt att begära begränsning av behandlingen. Om du till exempel bestrider att dina personuppgifter är korrekta och vi inte kan verifiera dem, eller om du behöver uppgifter som är markerade för radering för att fastställa, utöva eller försvara rättsliga anspråk, kommer vi att begränsa behandlingen av sådana uppgifter.

Rätt till dataportabilitet: Du har rätt att få dina personuppgifter levererade i ett strukturerat, allmänt använt och maskinläsbart format och överföra dessa uppgifter till en annan personuppgiftsansvarig (om detta är tekniskt möjligt). Observera att denna rättighet endast gäller för personuppgifter som behandlas automatiskt baserat på ditt samtycke eller ett avtal.

Rätt att invända mot behandling: Du har rätt att invända mot behandling av dina personuppgifter som grundar sig i våra berättigade intressen. Dessutom har du en absolut rätt att invända mot behandlingen av dina personuppgifter i direktmarknadsföringssyfte.

Rätt att återkalla samtycke: Du har rätt att när som helst återkalla ditt samtycke om du har gett samtycke till behandlingen av dina personuppgifter för specifika syften.

Rätt att lämna in klagomål: Om du misstänker att dina personuppgifter har behandlats på olagliga grunder eller om du inte är nöjd med våra dataskyddsrutiner har du rätt att lämna in ett klagomål till den lokala dataskyddsmyndigheten. Du hittar kontaktuppgifter till tillsynsmyndigheterna nedan: Finland: https://tietosuoja.fi/ilmoitus-tietosuojavaltuutetulle Sverige: https://www.imy.se/en/privatperson/forms-and-e-services/file-a-gdpr-complaint/ Norge: https://www.datatilsynet.no/en/about-us/contact-us/how-to-complain-to-the-norwegian-dpa/

6. Hur länge lagrar vi dina uppgifter?

Kunddata: Dina kunddata lagras i högst två år från det senaste tillfället då du kontaktade oss eller gjorde en transaktion med oss. Uppgifter kan sparas längre än två år om detta krävs för en brottsutredning, ett pågående rättsligt förfarande eller liknande omständigheter. Kunddata innehåller följande information: • Kontaktuppgifter • Information om husdjuret (endast så länge ditt konto är aktivt) • Meddelanden • Samtycke • Inköpsinformation (exklusive betalningsuppgifter, som måste sparas i sex år i enlighet med bokföringsreglerna) • Information kopplad till lojalitetsprogram • Tidsbeställning för välbefinnandetjänster och veterinärvård för husdjur

Medverkan i evenemang: Om du deltar i evenemang som vi anordnar lagrar vi deltagarinformation i sex månader efter evenemanget.

Kundtjänstmeddelanden: Inspelningar av samtal sparas i 12 månader om du kontaktar vår kundtjänst.

Partner och representanter: Kontaktuppgifter till partner och representanter sparas så länge vår affärsrelation pågår.

7. Hur håller vi dina uppgifter säkra?

Säker behandling och lagring av dina personuppgifter är viktigt för oss. Vi skyddar dina personuppgifter på lämpligt sätt med tekniska och organisatoriska åtgärder mot obehörig och olaglig behandling samt oavsiktlig förlust, förstörelse eller skada. Följande är exempel på de åtgärder som vi har vidtagit för att säkerställa en trygg personuppgiftsbehandling:

Åtkomstbegränsning: Åtkomst till personuppgifter är begränsad till utsedda, behöriga personer vars arbetsuppgifter kräver den. Personuppgifter kan endast nås med lämpliga användarbehörigheter.

Avtal: Personer som hanterar personuppgifter har undertecknat sekretessavtal. Dessutom har våra avtalspartner som behandlar personuppgifter förbundit sig att garantera personuppgifternas säkerhet.

Utbildning och riktlinjer för medarbetare: Vi har tillhandahållit omfattande dataskyddsutbildning och vägledning till alla våra anställda.

Tekniska skyddsåtgärder: Personuppgifterna och de system som behandlar dem skyddas till exempel av brandväggar. Vi övervakar också händelser kopplade till behandling av personuppgifter och strävar efter att automatiskt identifiera eventuella avvikelser. Alla uppgifter skyddas från obehörig åtkomst och vi använder säkra anslutningar i all datakommunikation.

8. Till vilka lämnar vi ut personuppgifter?

Vi behandlar i huvudsak dina personuppgifter inom Musti Group. Dessutom samarbetar vi med flera tredjepartsleverantörer. Nedan hittar du grupper av mottagare till vilka dina personuppgifter kan komma att lämnas ut, beroende på vilka produkter och tjänster du använder:

Marknadsföringspartner: Vi kan lämna ut vissa personuppgifter, till exempel e-postadresser, till våra marknadsföringspartner som genomför marknadsföringskampanjer för vår räkning. Ditt samtycke kan krävas för att vi ska lämna ut uppgifter.

Leverantörer av IT-system och datacentertjänster: Vi samarbetar med tjänsteleverantörer som erbjuder IT-system och datacentertjänster för lagring av dina uppgifter.

Sociala medieföretag: Med ditt samtycke kan personuppgifter delas med sociala medieföretag som Meta som en del av vårt marknadsföringsarbete.

Leverantörer av lagrings- och transporttjänster: Personuppgifter kan lämnas ut till leverantörer av lagrings- och transporttjänster för att underlätta leveransen av dina beställningar.

Myndigheter: Personuppgifter kan komma att lämnas ut till olika myndigheter om sådan utlämning baseras på tillämplig lag eller en rättslig begäran.

Leverantörer av betaltjänster: När du väljer betalningsmetoder som kreditkort eller internetbank delas dina personuppgifter med betaltjänstleverantörer för att transaktionen ska möjliggöras. Du kan betala för dina inköpta husdjursprodukter och tjänster i vår webbutik med olika betalningsmetoder. Beroende på ditt val kommer vi att dirigera dig till tredjepartstjänster som Klarna. Tredje part samlar in dina uppgifter i egenskap av personuppgiftsansvarig.

Leverantörer, distributörer och tillverkare av produkter: I vissa situationer kan dina personuppgifter lämnas ut till olika leverantörer och tillverkare av produkter. Till exempel i produktansvarsfrågor kan dina kontaktuppgifter delas med tillverkaren för att säkerställa att skadade produkter kan ersättas.

Analys- och statistikleverantörer: Vi har avtal med vissa partner som hjälper oss att analysera de personuppgifter vi behandlar. Detta kan vara baserat på ditt samtycke som ges på vår webbplats eller våra berättigade intressen när vi skapar prognoser och uppskattningar baserat på inköpsdata.

Övriga: Vi kan komma att lämna ut dina personuppgifter i samband med företagsförvärv, fusioner eller andra företagstransaktioner. Dessutom kan utlämnanden ske om vi är skyldiga att uppfylla rättsliga skyldigheter eller skydda Musti Groups, våra kunders eller andra partners rättigheter, egendom eller säkerhet. I sådana situationer kan dina personuppgifter komma att delas med revisorer, advokatbyråer, konsulter eller liknande enheter.

9. Ändringar av detta integritetsmeddelande

Detta integritetsmeddelande kan komma att ändras i takt med att vår verksamhet utvecklas. Vi håller detta dokument uppdaterat, så vi uppmuntrar dig att läsa igenom innehållet regelbundet.