Prenumerationsvillkor

Abonnemangsvillkor

Hur fungerar ett abonnemang?

Hos VetZoo kan du prenumerera på hundfoder, kattmat, kattsand eller vad du än behöver – snabbt och enkelt. Att starta ett abonnemang underlättar vardagen så att du kan lägga mer tid på ditt husdjur. Du väljer själv hur ofta du vill få dina varor levererade.

Så här startar du ett abonnemang:

Hos VetZoo kan du prenumerera på foder, godis, kattsand, hälsoprodukter och hundpåsar. Så här gör du:

  1. Hitta produkten du vill prenumerera på på vetzoo.se

  2. Klicka på Prenumerera och välj hur ofta du vill få leveransen samt antal. Klicka på Lägg till prenumeration i varukorgen

    .

  3. Fortsätt handla som vanligt eller lägg till fler produkter genom att upprepa steg 1–2 och välj samma leveransintervall.

  4. Gå till kassan uppe i högra hörnet. Kontrollera att innehållet i varukorgen stämmer. Du kan enkelt ändra eller ta bort produkter i kassan.

  5. Logga in på ditt kundkonto. Om du inte har ett konto kan du enkelt skapa ett.

  6. Välj leverans- och betalningsmetod. Dina framtida prenumerationer kommer automatiskt att använda samma metod. Du får alltid fri frakt på beställningar över 599 kr.

  7. Kontrollera att alla uppgifter stämmer och klicka på Slutför köp

    .

Du kan enkelt ändra din prenumeration på Min sida under ”Mina prenumerationer” eller via e-postmeddelandet du får inför varje leverans.

Efter beställning

När din beställning är registrerad får du ett bekräftelsemail. När varorna skickas från vårt lager får du ett mail med spårningslänk. Om du valt hemleverans får du även ett SMS med spårningsinformation.

Inför nästa leverans får du ett mail några dagar i förväg med information och möjlighet att lägga till produkter. Du kan när som helst ändra, pausa eller avsluta din prenumeration utan extra kostnad. Ändringar måste göras senast dagen före leveransdatumet som anges under ”Mina prenumerationer”.

Betalningsmetoder

Vid din första prenumerationsbeställning kan du välja att betala med kort, Klarna Direkt eller faktura via Klarna Checkout. Om du valt kortbetalning och betalningen inte kan genomföras, avslutas prenumerationen. Kontakta info@vetzoo.se för att återuppta prenumerationen.

Fakturering sker alltid samma dag som prenumerationen skickas från vårt lager. Du ser leveransdatumet på ”Min sida” under ”Mina prenumerationer”.

Leveransmetoder

Dina varor skickas automatiskt med den leveransmetod du valde vid första beställningen. Du kan ändra leveransmetod under ”Mina prenumerationer”. Alla våra leveransalternativ är tillgängliga, förutom Click & Collect (butiksupphämtning). Observera att olika fraktbolag kan ha egna vikt- och storleksbegränsningar.

Vi strävar alltid efter att ha dina produkter i lager vid leveransdatumet. Om någon vara saknas kontaktar kundservice dig för att hitta en lösning.

Priser på prenumerationsvaror

Priset på dina prenumerationsvaror kan ändras under prenumerationens gång. VetZoo förbehåller sig rätten att ändra priser utan förvarning. Det är priset som gäller vid leveransdatumet på vetzoo.no som du debiteras. Du får en orderbekräftelse med aktuellt pris när varorna skickas. Priserna följer våra kampanjer – om dina varor ingår i en kampanj vid leverans får du kampanjpriset. Som prenumerant får du dessutom alltid 5 % rabatt på ordinarie pris. Du har alltid 14 dagars ångerrätt om du inte vill acceptera det nya priset. Läs mer om ångerrätt här.

Engångsprodukter i prenumerationer

Du kan lägga till engångsprodukter till din nästa prenumerationsleverans. Möjligheten att lägga till produkter öppnas fyra dagar innan leverans, och du får en påminnelse via e-post. Klicka på knappen Köp en gång tillsammans med nästa prenumeration på produktsidan. Du måste vara inloggad för att kunna lägga till produkter.

Engångsprodukter faktureras tillsammans med dina prenumerationsvaror. Samma pris- och ångerrättsvillkor gäller.

Ändra prenumeration

Alla ändringar görs enkelt på Min sida under ”Mina prenumerationer” eller via länken i e-postmeddelandet. Ändringar på Min sida uppdateras direkt i vårt system. Om du kontaktar kundservice kan det ta längre tid att behandla.

På Min sida kan du:

  • Pausa/återuppta din prenumeration

  • Ändra leveransdatum

  • Ändra leveransadress och metod

  • Ändra leveransintervall

  • Avsluta prenumerationen

Ändringar måste göras senast dagen före leverans för att gälla den kommande leveransen. Om du är för sen kan du alltid använda din ångerrätt.